Populaire Sporten
Alle Sporten
Toon alles

Tirreno-Adriatico | Jumbo Visma heeft speciaal shirt voor juichen - Sponsor onder oksels te zien

Bente Meijer

Geupdate 10/03/2023 om 17:30 GMT+1

Primoz Roglic heeft de laatste twee etappes van Tirreno-Adriatico gewonnen. Tijdens de podiumceremonies vierde de Sloveen uitgebreid zijn zeges. De oplettende wielerfan viel echter iets op. Onder de oksels van de Jumbo Visma-rijder was het logo van de sponsor BetCity te zien.

Tirreno-Adriatico | Jumbo-Visma heeft speciaal shirt voor juichen – Sponsor onder oksels te zien

Terwijl Roglic de vierde etappe in Italië won, reed de ploeg van Jumbo Visma ook in Frankrijk. De Nederlandse Olav Kooij won de vijfde etappe van Parijs-Nice. Ook tijdens deze prijsceremonie zag je de sponsor onder de oksels.
“Je weet dat een team veel wint als ze een sponsorlogo onder de oksels hebben die extra zichtbaar worden tijdens het juichen. Is dit alleen voor op het podium?”, schreef voormalig wielrenner Tore André Aase Vabø.
picture

Parijs-Nice | Olav Kooij wint vijfde etappe in massasprint

Tijdens de koers

De wielershirts die de renners dragen tijdens de koers hebben geen sponsor in de armholte. Het shirt met de sponsor onder de oksels is speciaal ontworpen voor op het podium. Willem Bok, persvoorlichter van Jumbo Visma, bevestigde dit.
Tijdens de koers zitten de wielrenners in een bepaalde houding, waardoor een sponsorlogo onder de oksels geen extra waarde heeft. Op het podium is het juist logisch om ook deze plek te benutten. “Geniale marketing”, volgens de Belg Benji Naesen.
picture

Tirreno-Adriatico | Roglic wint ook ingekorte koninginnerit richting Sassotetto

Beste plek sponsorlogo

Als sponsor heb je ook belang bij waar de naam van de organisatie staat. Uit onderzoek van het marketingbedrijf Repucom Cycling24 bleek dat een sponsor op het achterwerk van de renners het vaakst wordt gezien. Ook een sponsorlogo op de borstkas en aan de zijkant van de fietsbroek komt vaak in beeld. Hier betalen de sponsoren ook meer geld voor.
Op een helm, fiets, achterkant shirt, schouders, mouwen, zijkant shirt en kraag zijn de logo’s minder goed zichtbaar. Een sponsorlogo onder de oksel is minder zichtbaar en is minder interessant voor sponsoren.

BetCity

Vanaf 1 januari 2023 is BetCity sponsor van Jumbo-Visma. Het platform voor sportweddenschappen staat sinds begin dit jaar op het shirt van de ploeg.
“Het bedrijf heeft laten zien niet bang te zijn om de gevestigde orde uit te dagen, iets wat onze wielerploegen het afgelopen decennium ook hebben gedaan”, vertelde teammanager van Jumbo Visma Richard Plugge.
“We realiseren ons dat er kritisch gekeken kan worden naar de samenwerking met deze nieuwe partner, maar we hebben ons goed geïnformeerd en laten adviseren.”

Waar kijk je?

De Tirreno-Adriatico kijk je vanaf maandag 6 maart tot en met zondag 12 maart live op Eurosport. Kijk je liever zonder reclame? Demarreer dan naar discovery+.
Meer dan 3 miljoen sportfans gebruiken inmiddels de app!
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, resultaten en live sport
Download
Deel dit artikel
Advertentie
Advertentie